Meile tuletatakse pidevalt meelde, et me kaitseksime oma nahka päikese kahjuliku UVA ja UVB kiirguse eest. Suvel kuuma päikese käes olles, mida me teeme? Haarame päikesekreemi järgi. Paljud aga ei mõista, et see sama ärapõlemise oht varitseb ka meie silmi. 

 

Pikad päikesepaistelised päevad muudavad silmad kättesaadavaks ohtlikele UVA ja UVB kiirgustele, mis võivad põhjustada päikesepõletatud silmi. Kui olete veetnud mitu tundi päikese käes ja silmad jooksevad vett, sügelevad, on valgustundlikud või kuivad, siis on tõenäoliselt tegu päikesepõletusega. Selleks ei pea otse päikesesse vaatama, ka päikese peegeldused lumelt, klaasakendelt, asfaltilt, veest jne rikuvad meie silmi.  See võib juhtuda linnas, rannas, purjetades või suusatades. Ja see pole veel kõik – nii halogeen- kui ka luminofoorlampidest eralduvad ultraviolettkiirgused. Päikesepõletatud silmad ei ole lihtsalt ebamugavus. Ameerika Oftalmoloogia Akadeemia andmetel võib korduv kokkupuude ultraviolettkiirgusega kiirendada kae ja maakula degeneratsiooni, mida tavaliselt seostatakse vanamisega. Oht on ka haigestuda silma sarvkesta põletikku.

 

Päikesepõletatud silmade vältimine on aga lihtne. Laia äärega nokamüts aitab silmi varjata, kuid ei peata ohtlikke kiiri. Iga teie pereliige peaks kandma väljas käies päikeseprille, isegi külmadel talvekuudel. Küsige silmaarstilt päikeseprille, millel on 100% UVA ja UVB kaitse. Ka optilistele prillidele saab panna UV-kaitse ning sinise valguse filtreerimise, pidage nõu meie asjatundlike töötajatega ja leiame just teile õige klaasi. Mõelge ka raami suurusele – suuremad raamid aitavad vältida kahjulikke kiirgusi klaaside külgedel või ülaosas.

 

Võtke need lihtsad ettevaatusabinõud ja kaitske enda ja oma lähedaste silmade tervist. Nii on veel mitu suve head nägemist ja päikest täis!